Fransız lüks grubu, lüks harcamaların yavaşladığı bir ortamda marka yükseltme stratejisini sürdürürken ilk çeyrekteki satışların yıllık bazda yüzde 10 oranında düşmesinin beklendiğini, Gucci’deki satışların ise yaklaşık yüzde 20 oranında düşmesinin beklendiğini söyledi.
İcra kurulu başkanı Jean-François Palus ve kreatif direktör Sabato De Sarno yönetiminde yenilenen Gucci’nin organik satışları, dördüncü çeyrekte piyasa tahminlerinin alt sınırına göre yüzde 4 düştü. Performans, De Sarno’nun şubat ortasında mağazalara gelmeye başlayan ilk koleksiyonunun satışlarına da yansımadı.
Fransız grubun satışlarının yarısını ve faaliyet karının üçte ikisinden fazlasını oluşturan Gucci, son iki yılda rakiplerinin gerisinde kaldı ve bu durum grupta geniş bir yönetim değişikliğine neden oldu. De Sarno bu sebeple kreatif direktörlüğe getirildi.
Kering’in sıkıntıları Gucci’de yoğunlaşmış olsa da, Saint Laurent ve Bottega Veneta gibi diğer markalar da geçen yıl satışlarda düşüş yaşadı.
Grup, ilk çeyrek gelirlerini 23 Nisan’da açıklayacak.
patronlardunyasi.com